Säger bara KAOSDAG.

Vaknade och kände mig sjuk, vet inte om det va för att jag inte sov så mycke eller om det va hur mörkt som helst ute men. Gick upp iaf och gick sen till skolan. Sen på förmiddan så får jag sms om att Sara är sjuk, och sen att hon har svimmat, som alla vet mår jag skitdåligt då.. <3 Sen så svarar hon inte på sms.. Sen så bråkar Dani och fler med Sinabou och det är kaos. Sen slåss Micke med Robin. Jag klarar inte av såhär mycket på en gång. Sen hade jag PH och fattade ingenting när jag försökte göra lite matte. Hade övertalat Robin att stanna kvar med mig, tack tack, så vi gick hem tillsammans när vi träffade Mohammed och Dani. Åkte med dom och sen gick jag hem och Lea jobbade hemma så det blev att jag satt på mitt rum tills pappa kom hem. Jag hade så tråkigt att jag pluggade :O Men ja. Sen har jag pluggat nu med kurs medans Nicke legat på bodet och hållt mig sällskap :) Kommer det fler sånna här dagar: förvarna mig så jag inte behöver ta del av den. Jag blir så orolig när folk bråkar och mår dåligt..

Satt och funderade lite igår, när jag inte hade mycket annat att göra. tex varför människor aldrig är riktigt nöjda med det dom har? Varför letar man frenetiskt över nåt att klaga på? Varför kan man bara inte vara nöjd om det är bra?
Sen, varför ska man alltid älta saker? Varför måste vi tänka på nåt som hänt alldeles för länge? Varför? Varför kan vi inte bara tänka positivt och tänka på framtiden? Varför måste vi älta det i hundra år? Tror vi att det kommer bli bättre om vi ältar det länge nog? Och sen, varför slutar vi inte tänka när vi vet att vi borde? Varför slutar vi inte fast vi så gärna vill?
Det skulle jag vilja, bara stänga av de tankar som jag vill. Som en kontrollpanel med knappar över vad man vill slippa tänka på. Så kan man trycka på den knappen och sen slippa tankarna så länge man har lust. Men det går naturligtvis inte. Man måste lära sig att stänga av, utan kontrollpanel.

Jaa det här inlägget blev längre än vad det brukar men jag hade mycket att säga. Imorrn är det först simning och sen infokväll i skolan med syv. Det blir väl kul. Jag längtar så jävla mycket till gymnasiet så jag vet inte vad. Vill börja nu och göra det jag vill. Slippa den här skolan och komma ut i världen (eller nåt sånt). Jag vill, jag vill nu! Fast jag kommer jue sakna människor, och vissa lärare.. Jag lovar att jag kommer gråta på avslutningen. Det är visserligen långt kvar dit men, då hinner jag inse att jag måste njuta av den tiden jag har kvar i grundskolan, i kunskapsskolan..
Puss <3

Kommentarer
Postat av: VELASQ.

säger bara, njut av varje dag där på kunspasskolan :D<3<3

2008-10-20 @ 23:13:45
URL: http://velasquezsara.blogg.se/
Postat av: michelle

skulle precis skriva de sara skriv men såg att hon redan skrivit :) så ja, njuuuuuuuuut!

2008-10-30 @ 22:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0