Jag orkar faan inte mer...

Jag känner att jag måste skriva av mig lite. Jag är stressad, stressad som faan. Över betygen. Jag vet att ja kommer sänka mig i typ alla ämnen. Vilket suger. Men jag har knappt jobbat den här terminen. Har inte orkat. De har hänt alldeles för mycket för att jag skulle kunna koncentrera mig på skolan. Om jag sänker mig i ämnena, visst det är tråkigt men...jag kommer troligen inte få fortsätta med spetsengelskan. För jag ligger på för låga steg. Och för att jag inte kan engelska. Jag kommer inte klara det. Vi har deadline på fredag och jag har 6 steg att göra och 8 steg att redovisa. Idag är det tisdag. Förstår ni grejen? Jag kommer inte orka fortsätta. Jag kommer få massor med skit från pappa, lea och mamma men jag orkar inte. Jag vet att jag inte klarar det, varför då sätta ännu mer stress över att jag känner mig tvungen att klara det? Jag får hellre ett bra betyg som jag verkligen känner att jag har jobbat och lärt mig någonting på, än att stressa igenom stegen där jag inte lär mig någonting och kanske inte ens klarar det. Jag får nog snacka med mamma om det idag. Men jag bävar för vad pappa kommer säga. Han kommer jue verkligen inte bli glad. Han kommer tycka att jag är en lat liten bortskämd skitunge som inte bryr sig om mina betyg, men det gör jag jue. Jag får väl ta den smällen som kommer då, hellre det än att vara sönderstressad ett helt år. Eller vad tycker ni?

Sen är jag stressad över min spanska. Just nu funderar jag på att sluta men jag vet att jag kommer att ångra det senare. Eftersom det är bra att läsa ett till språk, sen kommer jag inte få välja bort ett betyg om jag tar bort spanskan. Men just nu, känns allting så hopplöst i skolväg. Det känns inte som att jag lär mig någonting. Jag går på lektionerna, gör mina uppgifter, men jag lär mig ingenting. Och det gör mig otroligt frustrerad. Då känns det så meningslöst att lägga tid på att göra uppgifterna. Men jag kan inte bara strunta i de eftersom jag och Sandra pluggar ihop. Och det gör mig ännu mer stressad. Om jag inte gör det jag ska får jag sota för det men nu drabbas Sandra också och det blir så jobbigt...

Nu blev de ett väldigt långt inlägg här :O Beröm till er som orkade läsa <3
Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0