Gamla dagböcker får gamla minnen att komma tillbaka..

Förlåt för att jag skriver inlägg typ heeela tiden men jag har såna perioder också ;)
Jag hittade en gammal dagbok och läste igenom den. Och jag säger det, vill ni inte må dåligt, läs inte gamla saker. Alla minnen från olika tillfällen kom tillbaka. Det var hemskt, men jag fortsätte ändå att läsa.. Men en posotiv sak med att jag läste det är att jag verkar ha fått mycket bättre självförtroende nu. Det trodde jag inte men när jag läser orden jag skrivit var mitt självförtroende på botten och lite lägre. Men inte nu längre, och det är jag glad över :)

För det ska jag fortsätta med nästa år också. Jag har ett nyårslöfte och några "riktlinjer". Mitt nyårslöfte är att inte äta godis på ett år. Det kommer jag nog klara, för jag har dragit ner väldigt mycket på godis sista tiden, plus att Karkki har samma så då blir det enklare att peppa varandra och liksom låta bli att äta :) <3 Sen har jag mina "riktlinjer": börja träna mer, bli positivare och mer sparsam med mina pengar. Jag kan inte ha det här som nyårslöften, för vart går gränsen för att tex vara sparsam? Nej precis, men jag ska försöka ändå. Sen vet jag inte om jag kommer hålla dom så då känns det inte lika jobbigt att säga att jag inte nådde upp till mina riktlinjer i slutet av året som att säga att jag inte höll mina nyårslöften (a)

Jag har en hel annan lista som ligger hos pappa också, en "Karkki-lista". Haha Karkki gjorde för några veckor sen en lista på hur hennes nya liv skulle se ut tex plugga mer och sådär. Jag har också gjort en lista som jag förnodligen kommer lägga upp här när jag kommer till pappa igen ;) Oj oj oj vad långt jag skrev (a) Det blir så på nätterna, då kan jag skriva hur långt som helst bara jag kommer på nåt att börja med som jag sen spinner vidare på. Ser ni? :O Det bara fortsätter :O Aja nu måste jag faan sluta, ska lägga mig och läsa min Harry Potter :D Faan va mycke bättre böckerna är än filmerna, och ändå tycker jag filmerna är grymma :D Haha jag svär jag kommer skriva roman om jag inte slutar nu så nu slutar jag. Nu. Nu. NUU! <3

Kommentarer
Postat av: Isabella

Håller med när det gäller dagböckerna, man kommer ihåg hemska saker och vid vissa minnen får man nästan ångest... bäst att typ bränna upp det gamla. Jag tittade i en gammal dagbok som jag skrev för två år sedan, jag skrattade så mycket över att jag råkade ut för så knasiga saker (A):)

2009-01-08 @ 10:38:27
URL: http://slowlyfadingaway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0